вопрос по США

копировать

девочки, подскажите, с какого IQ берут у вас в gift class или как он называется. У нашей няни внука взяли, сказали проверили IQ и по результатам отправили в этот класс, а какое IQ именно она не знает.

копировать

У нас в школе называется mentally gifted program. Про IQ не знаю. Даже какие были тесты не знаю. Какие-то тесты дочка писали, но в подробности не вдавалась.
Но это не отдельный класс, а дополнительные занятия дважды в неделю.

копировать

В разных штатах по-разному, у нас, например, отдельный класс со своей программой.

копировать

У нас в high school тоже отдельные классы. В middle не знаю, а у младших так, как я написала. Это в Пенсильвании

копировать

у нас тоже, по крайней мере у первого класса, 2 раза в неделю занятия

копировать

Ну вот :) А у нас программа эта начинается только со второго класса.

копировать

у нас с первого, а общий тест в третьем классе

копировать

у нас 98% решенного теста, в каждой школе свои тесты, с 96,5% берут на рассмотрение (если ребенок тянет, то оставляют)

копировать

обычно родители не знают какие тесты, я их тоже не видела, а дочка мало что рассказала :)

копировать

ясно, теперь поняла. Они и сами не знают, что за тест и какие результаты :) ну только что берут :)

копировать

В 3 и в 6 классе делают тесты.Ученик может учиться на отлично,но его могут не взять,а бывает что ученик учится очень плохо,его берут.

копировать

это обязательные тесты, у нас еще каждый год делают начиная с 1-го класса, учитель сам решает кого проверять (сам кандидатуры предлагает, родители на это не могут влиять), и еще у нас не учитываются тесты вне школы (у психологов и прочее, они платные обычно), в некоторых школах такие тесты учитываются

копировать

я думаю что няня не правильно выразилась, IQ тут не проверяют. Дети берут стандартный тест раз в год (в нашем штате со второго класса). По результатам этого теста детям предлагают те самые классы для одаренных или наоборот екстра помощь по какому то предмету.

копировать

Тест штата? Или тест школы?А то если тест штата,то он у нас в МА настолько легкий,что 90 % можно в одаренные переводить:)

копировать

Gifted education programs are not federally mandated or regulated so states and individual districts have a lot of flexibility in how they run, and what they call their programs.

копировать

А в нашей школе нам сказали,что у них вообще нет такой программы ,когда я спрашивала про такие классы,типа только с мидл скул.А старшая в частную ходила,поэтому ничего не знаю про то как и что оформляется.

копировать

все от school district зависит, везде по-своему

копировать

Не, у нас точно не так. Чтоб попасть на программу, нужно или рекомендация учителя, или заявление от родителей.

копировать

ну ващето спец экзамен обычно проходят для таких классов и совсем не обязательно быть умным ,чтобы попасть)

копировать

What evidence is used to identify students for GATE services?
Prior to identification, pertinent evidence as to a pupil’s capacity for excellence far beyond that of chronological peers is compiled. The range of data should be broad enough to reveal gifts and talents across cultural, economic, and linguistic groups.

(a) Appropriate data to be collected by the school district may include:

• School, class, and individual pupil records

• Individual tests (including summary and evaluation by a school psychologist)

• Group tests

• Interviews and questionnaires (teacher, parent, and others)

(b) Evidence of a pupil’s capacity may also be derived from pupil products, comments from peers, and opinions of professional persons.

(c) Studies of factors contributing to a pupil’s underachievement resulting from handicapping or disadvantaged conditions shall be considered.

(d) The pertinent evidence shall reflect consideration of the economic, linguistic characteristics, and cultural background.
2.3 What are the categories for identification of GATE students?
The following categories are used for identification of the pupil’s extraordinary capability in relation to the pupil’s chronological peers:
(a) Intellectual Ability: A pupil demonstrates extraordinary or potential for extraordinary intellectual development.

(b) Creative Ability: A pupil characteristically:

1. Perceives unusual relationships among aspects of the pupil’s environment and among ideas

2. Overcomes obstacles to thinking and doing

3. Produces unique solutions to problems

(c) Specific Academic Ability: A pupil functions at highly advanced academic levels in particular subject areas.

(d) Leadership Ability: A pupil displays the characteristic behaviors necessary for extraordinary leadership.

(e) High Achievement: A pupil consistently produces advanced ideas and products and/or attains exceptionally high scores on achievement tests.

(f) Visual and Performing Arts Talent: A pupil originates, performs, produces, or responds at extraordinarily high levels in the arts.

(g) Any other category which meets the standards set forth in these regulations.
2.4 Who makes the final determination about GATE pupil eligibility?
The final determination of eligibility of a pupil rests with the administrative head of the school district or a designated employee of the districts in accordance with procedures adopted by the local governing board.

(a) The school employee shall base a decision upon the evaluation of the pertinent evidence by the school principal or a designee of the school principal, a classroom teacher familiar with the school work of the pupil, and, when appropriate, a credentialed school psychologist.

(b) To determine the full range of a pupil’s capability, a person recognized as an expert in the gifted and talented category under consideration, and/or an individual who has in-depth understanding of the pupil’s linguistic or cultural group shall participate in the evaluation of the evidence unless there is no doubt as to the pupil’s eligibility.

(c) These individuals may review screening, identification, and placement data in serial order, provided that these individuals meet to resolve differences in assessment and recommendation.

(d) This shall not preclude the use of an identification and placement committee.